Informacje dla rodziców i uczniów

Informacje o sposobie i trybie pracy szkoły

w czasie realizacji kształcenia na odległość klas IV-VIII
 i nauczania w trybie stacjonarnym dla uczniów klas I-III

 

Szanowni Rodzice i Uczniowie PSP nr1 im. Jana Pawła II w Rudniku nad Sanem

Od dnia 18. 01.2021 r. prowadzimy zajęcia w formie kształcenia na odległość dla klas IV-VIII oraz w trybie stacjonarnym dla klas I-III zgodnie z tygodniowym planem lekcji.

 

Sposób dokumentowania realizacji zajęć

Nauczyciel zobowiązany jest do:

  1. Realizacja lekcji odbywa się zgodnie z tygodniowym planem zajęć edukacyjnych (lekcje on-line w formie wideokonferencji mogą być realizowane tylko w czasie zgodnym z planem lekcji- uczniowie o lekcjach na platformie Google Meet są informowani poprzez e-dziennik)
  2.  Lekcje w formie wideokonferencji trwają 30 minut, pozostały czas należy przeznaczyć na sporządzenie notatki wykonanie ćwiczeń, czy obejrzenie filmów instruktażowych z wysyłanych linków.
  3. W sytuacji, kiedy  nauczyciel nie może wykonać ćwiczeń , pokazów, doświadczeń lub trudności techniczne uniemożliwiają nawiązanie połączenia z grupą należy materiały przekazywać uczniom danego dnia najlepiej w czasie trwania zajęć, najpóźniej
    do godziny 12.00 (tylko w przypadku poważnych awarii). W materiałach przekazywanych uczniom należy jasno określić zakres i termin wykonania zadania.
  4. Wpisywania realizacji zajęć w e-dzienniku, poprzez wpisanie tematu i zaznaczenie obecności oraz wpisanie w zakładce „praca domowa” tekstu: „Lekcja on-line” lub „Zadania” lub „Sprawdzian” - jako zapis informacji o formie realizowanych zajęć.
  5. Nauczyciel podczas lekcji on-line sprawdza obecność np. poprzez pobranie listy obecności na spotkaniu, sprawdzeniu ustnym obecności, a w przypadku zajęć w innej formie wpisuje obecność całej grupie.

 Kwarantanna/izolacja

  1. Rodzice informują szkołę o skierowaniu ucznia/uczennicy na kwarantannę.
  2. Uczniowie na kwarantannie uczestniczą w lekcjach on-line.
  3. W przypadku dolegliwości chorobowych, które uniemożliwiają udziału w zajęciach rodzice(opiekunowie) informują o tym fakcie poprzez e-dziennik wychowawcę. 

Konsultacje nauczyciela z uczniami/rodzicami.

Nauczyciele komunikują się z rodzicami i uczniami poprzez e-dziennik oraz platformę Google MEET 

Przykłady dobrego funkcjonowania zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na podstawie informacji otrzymanych od rodziców i uczniów:

  • Uczniowie uczą się w domach pod kierunkiem nauczycieli, korzystając z podręczników, ćwiczeń, kart pracy, płyt, materiałów dostępnych na platformach edukacyjnych. Uczniowie wykonują zadane prace domowe, które odsyłają nauczycielom.
  • Uczniowie mają czas na efektywną naukę indywidualną i na odpoczynek.
  • Nauczyciel realizuje tematy na bieżąco i taka nauka nie różni się od nauki w szkole.

O czym powinni pamiętać:

Nauczyciele

  1. Logowanie, przesyłanie, generowanie postaci elektronicznej to dla uczniów dodatkowy czas poświęcony na naukę.
  2. Zaleca się, aby instrukcje dla uczniów były proste, jasne, nieprzeładowane treściami nieistotnymi.
  3. W komunikacji należy pamiętać o zachowaniu właściwego dystansu w relacjach uczeń-nauczyciel. Prowadzona korespondencja może stanowić część dokumentacji przebiegu nauczania.

Uczniowie

  1. Samodzielnie lub z pomocą rodziców nawiązują kontakt z wychowawcą
    i nauczycielami.
  2. W zależności od wieku i stopnia samodzielności w korzystaniu z narzędzi do kontaktu zdalnego - organizują naukę własną w domu.
  3. Najlepsze efekty daje praca systematyczna!
  4. Wszelkie wątpliwości co do formy, trybu czy treści nauczania uczniowie na bieżąco zgłaszają nauczycielom (samodzielnie lub prosząc o pośrednictwo rodziców).
  5. Czasu spędzonego przy komputerze nie należy niepotrzebnie przedłużać. Przerwy, nawet krótkie są obowiązkowe!
  6. Należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa w pracy z komputerem i w Internecie.
  7. Należy pamiętać o etykiecie językowej i kulturze w komunikacji z nauczycielami (zwroty grzecznościowe mile widziane!).

Rodzice

  1. Należy zachęcać dzieci do samodzielnej pracy.
  2. Warto być w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami: udostępnić swój numer telefonu, adres e-mailowy, korzystać bardziej regularnie z dziennika elektronicznego, sprawdzać stronę internetową szkoły.
  3. W miarę możliwości wspierać (ale nie wyręczać!) dzieci w wykonywaniu zadanych prac.

 

Praca biblioteki podczas nauczania zdalnego

Biblioteka będzie otwarta w godzinach pracy. Z biblioteki należy korzystać  z zachowaniem dystansu. Bibliotekarz odmówi wypożyczenia książki, która  została zwrócona i znajduje się w okresie kwarantanny.

Praca szkoły w trybie stacjonarnym opiera się na wytycznych MEiN, MZ i GiS dla klas I-III.

 

Lucyna Pizun

Dyrektor szkoły